Aan ieder soort opritverwarming zitten voor- en nadelen verbonden. Het is belangrijk om vooraf een goede afweging te maken tussen de verschillende kenmerken van de opritverwarming. Ligt er beton, asfalt, kunststof of klinkers op de oprit? Er wordt ook gekeken naar de verwarmingsmethode: oppervlakteverwarming of sporenverwarming? Verder wordt het vermogen per vierkante meter in kaart gebracht en de aan-of afwezigheid van dilatatievoegen. Tot slot wordt er gekeken met welke bouwkundige zaken er rekening dient te worden gehouden. Vlakverwarming en sporenverwarming hebben elk hun eigen voor- en nadelen. Welk type zich het best leent is afhankelijk van meerdere factoren. Laat u hierover informeren door de specialist.

Opritverwarming met behulp van matten of kabels

Sporenverwarming is niet geschikt voor bochten. Dat komt doordat voor- en achterwielen niet hetzelfde spoor volgen. Zodoende wordt het effect van de verwarming teniet gedaan. Vlakverwarming is dan vanuit veiligheidsoverwegingen verstandiger. Daarnaast zijn bij ijzel de sporen niet goed zichtbaar. Het plaatsen van paaltjes om de locatie van de sporenverwarming aan te duiden kan dan een uitkomst bieden. Bij het aanleggen van opritverwarming kan er gebruik worden gemaakt van matten en kabels. Kabels kunnen gemakkelijker op maat worden gemaakt waardoor ook de montage flexibel blijft.

Alle elementen die nodig zijn voor opritverwarming

Als u besluit om een specialist als Heating Group International in te schakelen kunt u ook kiezen voor een opritverwarming op maat met een ijssensor. Dan maakt u het uzelf nog gemakkelijker. Komt er ijs, sneeuw of vocht op de sensor dan zal de sensor ervoor zorgen dat de temperatuur van het wegdek omhoog gaat waardoor het ijs en de sneeuw smelten en/of het vocht verdampt. Wanneer alles verdampt is, wordt met behulp van de sensor het verwarmingssysteem weer uitgezet. Tot een oppervlakte van 50 vierkante meter is één sensor voldoende. In een regelpaneel zijn alle benodigde elementen opgenomen die nodig zijn voor optimale verwarming van het wegdek.

Comments are closed.