English marketing book

Instagram is al lang een onmisbaar kanaal voor promotie van sociale media. Meer dan 800 miljoen gebruikers van over de hele wereld bezoeken het maandelijks. Meer dan 250 miljoen gebruikers delen elke dag verhalen.

Canva

Waarschijnlijk de beste illustratie en infographic-tool die vandaag beschikbaar is. Met honderdduizenden sjablonen, afbeeldingen en lettertypen die in Canva zijn geladen, kan elke contentmarketeer afbeeldingen maken voor Instagram zonder de hulp van een ontwerper.

De sjablonen hebben het perfecte formaat voor verticale mobiele inhoud, waardoor het heel gemakkelijk is om bijvoorbeeld posts te maken voor Instagram Stories. Toegegeven, er zit een minpunt in. Als u het formaat van de illustratie wilt wijzigen nadat u eraan hebt gewerkt, kunt u dat in de gratis versie niet doen. Vergeet dus niet om de gewenste parameters in te stellen voordat je begint met het beeldhouwen van het onvergankelijke. Tenzij u natuurlijk niet tevreden bent met de afmetingen van de standaard Canva-sjablonen. U kunt dit doen door rechtsboven op de knop “Aangepaste formaten gebruiken” te klikken.

Volière

Een uitstekende foto-editor beschikbaar op iOS, Android en Windows. Veel functionaliteit – u kunt niet alleen foto’s bewerken met verschillende methoden (bijsnijden, filters selecteren, de achtergrond vervagen), maar ook tekst toevoegen, stickers gebruiken, verschillende effecten, enz.

De service heeft veel visuele elementen waarmee je gemakkelijk een snoepje van een afbeelding kunt maken. Upload foto’s en experimenteer.

Weergavedoeleinden

Ondanks het feit dat hashtags de meest verouderde manier zijn om op Instagram te promoten, praten gebruikers nog steeds over hun effectiviteit. Weergavedoeleinden is een zeer handige tool die zoekt naar de juiste hashtags om te plaatsen. Voer de gewenste hashtag of meerdere in en je krijgt een hele lijst met populaire hashtags op Instagram over hetzelfde onderwerp. Vervolgens moet u ze automatisch of handmatig filteren en de juiste selecteren.

Als bonus – een kaart met hashtags die over de hele wereld worden gebruikt. Zoom in op de kaart en zie welke hashtags in een bepaalde stad of zelfs in een bepaald gebied worden gebruikt. Er is hier niets bijzonders aan de hand, omdat het duidelijk is dat de hashtags die de locatie bepalen eerst worden weergegeven.

Er is ook een erg handig tabblad om onderzoek te doen naar welke hashtags naast de jouwe staan. Elke door het systeem geselecteerde hashtag is klikbaar. Als je erop klikt, zal er een nieuwe lijst wegvallen, die al relevant is voor deze hashtag. Dat wil zeggen dat u indien nodig hele overlappende lijsten kunt maken.

UNUM

Met de UNUM-app kun je berichten plannen, bewerken, thema’s maken en foto’s slepen en neerzetten. In feite is het een visuele planner die u helpt bij het maken van prachtige galerijen. Upload uw foto’s en kijk hoe de galerij eruit zal zien nadat ze zijn gepubliceerd. Ik vond het niet leuk – verwijder, bewerk, wissel foto’s, enz. Je kunt ook bijschriften en hashtags toevoegen.

Een groot pluspunt: de applicatie maakt het mogelijk om met meerdere accounts tegelijk te werken. Het is erg handig als u zich bezighoudt met PR, bijvoorbeeld drie accounts – persoonlijk, merk en afzonderlijk het product van het bedrijf. U kunt ze vanuit één applicatie beheren zonder dat u opnieuw hoeft in te loggen.

Met de gratis versie kun je 500 foto’s en video’s per maand uploaden en 18 berichten van tevoren plannen.

StoriesAds

Tool voor het maken van promotionele berichten en video-inhoud in Verhalen. In het afgelopen jaar zijn gebruikersverhalen over het algemeen de meest populaire richting voor promotie op dit sociale netwerk geworden. Zoals de makers van de applicatie verzekeren, kan de video in minder dan twee minuten worden gemaakt.

StoriesAds wordt geleverd met verschillende sjablonen waarmee u gaat werken. Met de eenvoudige interface van de video-editor kunt u eenvoudig de video-instellingen wijzigen, de nodige bijschriften maken en de video onmiddellijk uploaden naar Instagram.

Buffer

Met Buffer Scheduler kunt u berichten plannen op verschillende sociale netwerken.

Op Instagram kun je, in tegenstelling tot andere sociale netwerken, geen berichten plaatsen met tools van derden. Daarom moet je nog steeds met je handen posten, maar je kunt van tevoren een post maken – kies een foto, schrijf een sms en Buffer stuurt je, net als andere vergelijkbare services, op het afgesproken tijdstip een herinnering op je telefoon met behulp van een mobiele applicatie. In het gratis abonnement kunt u drie accounts aan Buffer in verschillende sociale netwerken koppelen en voor elk account tegelijkertijd een wachtrij van 10 berichten maken. Instagram-, Facebook-, Twitter- en Linkedin-accounts worden gratis ondersteund.

Hootsuite

Net als bij Buffer, kunt u berichten voor Instagram en andere netwerken plannen. In Hootsuite Planner kan één gebruiker gratis drie sociale media-accounts toevoegen.

Bovendien kunt u met Hootsuite bedrijfsvermeldingen bijhouden en het gebruik van de unieke hashtags van uw merk monitoren. U kunt berichten zien van klanten die foto’s van uw product maken en merkgeotags of hashtags plaatsen.

Later

Met de tool Later kunt u berichten plannen en plannen, niet alleen op Instagram, maar ook op Facebook, Twitter en Pinterest.

De basisversie is gratis en stelt je in staat om 30 posts op Instagram, 30 op Facebook, 50 op Twitter en 30 op Pinterest te plannen. Er is een zoekfunctie voor relevante inhoud, waarvan de repost ook kan worden gepland.

Het nadeel van de basisversie is dat je alleen een foto kunt plaatsen. Wanneer u het minimumplan voor $ 9 per maand koopt, kunt u posten en video plaatsen. Bovendien kunt u sommige gegevens volgen en analyseren: likes, klikken, aantal abonnees, enz.

Repost

Aanvraag voor reposts van andere accounts Repost voor PR op Instagram. Met Repost kun je foto’s delen van de accounts van andere Instagram-gebruikers. U moet een foto selecteren, op de knop Repost klikken en het type publicatie selecteren. In die zin dat de foto natuurlijk hetzelfde blijft, maar je kunt kiezen hoe de strook met de link naar de bron er uit zal zien – van boven, onder, naar rechts of naar links. Je kunt de strip ook donkerder of lichtgrijs maken.

Crowdfire

De Crowdfire-service vereenvoudigt de interactie met abonnees: u kunt iedereen zien die zich heeft aangemeld of afgemeld in uw profiel, evenals lijsten met gebruikers kopiëren die zijn geabonneerd op de accounts van uw concurrenten. Zo vind je snel klanten uit je doelgroep. Het programma kan gratis worden gebruikt tegen het basistarief, hoewel de meest interessante en belangrijkste functies pas worden geopend na betaling van een van de geavanceerde tarieven. Prijzen beginnen vanaf $ 10.

 chinatown market instagram

https://marketingbook.shop/

Comments are closed.